Leusden,
28
maart
2022
|
12:04
Europe/Amsterdam

Porsche Nederland roept vrouwen op om ‘girlhood dreams’ te delen voor gelijknamig initiatief

‘Boyhood dreams’, oftewel jongensdromen, zijn een bekend begrip; dit zijn dromen waarvan elke jongen hoopt dat deze ooit werkelijkheid worden en die duiden op ambitie, gedrevenheid en motivatie. Het begrip meisjesdromen wordt echter slechts zelden gebruikt. In samenwerking met de drie business icons Marloes Hoedeman, Martika Avalon en Suzanne Swarts en ambassadeur José Woldring roept Porsche Nederland vrouwen op om groots te dromen.

José Woldring, ambassadeur van Porsche Nederland: “Als ondernemer in een door mannen gedomineerde industrie weet ik als geen ander hoe het is om als enige vrouw aan de tafel te zitten. Ik hoop met dit initiatief veel vrouwen te inspireren om hun dromen waar te maken, ongeacht wat de standaard is of wat anderen denken. Ik ben onwijs trots dat ik deze campagne samen met Porsche en drie geweldige rolmodellen mag uitrollen, ondanks de bizarre tijd waar we in leven. Wat er nu gaande is in de wereld is moeilijk te bevatten en Porsche draagt bij waar het kan, maar sluit ook niet de ogen voor andere maatschappelijke thema’s. Ook in de huidige tijd is het belangrijk om stil te staan bij belangrijke thema’s zoals economische zelfstandigheid, het tegengaan van discriminatie en empowerment van vrouwen.”

Het ‘girlhood dreams’ initiatief komt voort uit de gelijknamige marketingcampagne van Porsche. Het initiatief geeft gedreven en inspirerende icons een podium om andere vrouwen aan te moedigen om het beste uit zichzelf te halen. Voor Marloes, Martika en Suzanne begon hun succesvolle carrière ooit ook met een droom. Stuk voor stuk hebben zij een uniek verhaal en weten zij hoe belangrijk het is om jezelf te onderscheiden als je van je dromen werkelijkheid wil maken. Speciaal voor dit initiatief delen deze eigenzinnige vrouwen hun eigen ‘girlhood dreams’ en vertellen zij onder meer over hun belangrijkste leermomenten, met als doel om zoveel mogelijk kennis te delen, vrouwen te inspireren en hen te helpen om ambities te verwezenlijken.

Marloes Hoedeman, oprichter en creative director van Love Stories: “Ik vind het enorm belangrijk om andere vrouwen te kunnen aanmoedigen om clichés te doorbreken. Daarnaast wil ik hen inspireren dat je ook met een creatieve achtergrond een groot bedrijf kan runnen en dat al je dromen werkelijkheid kunnen worden als je er hard voor werkt.”

 

Martika Avalon, eigenaar en fotograaf van Martika Avalon Photography: “Ik doe mee aan deze campagne omdat ik het belangrijk vind om vrouwen van kleur te laten zien dat alles wat ze willen bereiken, mogelijk is. Het blijft een ongoing journey en je moet nooit bang zijn om groots te dromen. Toen ik 13 jaar geleden begon, waren er geen zwarte vrouwen in de fotografie-industrie waar ik een voorbeeld aan kon nemen. Dat begint nu langzaamaan te veranderen, maar we zijn er nog niet. Ik wil deze verandering stimuleren door een voorbeeld te zijn voor vrouwen en ze te helpen hun dromen na te jagen.”

Suzanne Swarts, kunsthistoricus en directeur bij museum Voorlinden: “Er met kop en schouders boven uitsteken, het altijd beter willen doen dan de rest en je eigen weg volgen: dat heeft mij gebracht waar ik nu ben en wil ik anderen ook meegeven. Het gaat om vertrouwen op je eigen intuïtie, geloven in jezelf en kansen zien en grijpen. Wacht niet totdat er iets op je pad komt, maar stippel je eigen pad uit. Alleen zo kun je excelleren!”

Ruurd Neurink, manager Marketing & Communicatie Porsche Nederland: “Porsche wordt vaak gezien als een merk waar mannen van dromen, maar ook vrouwen dromen ervan om in een Porsche te rijden. In een eerdere campagne hebben we aandacht gevraagd voor het doorbreken van conventies, dit benadrukken we nogmaals met de ‘girlhood dreams’ campagne. We gaan zelfs nog een stap verder, door vrouwen op te roepen om hun dromen met ons te delen, met als doel hen te helpen daar waar we kunnen. Het is een bescheiden begin, maar ik heb er vertrouwen in dat we op de lange termijn een groot verschil kunnen maken.”

Voor alle vrouwen die hun dromen durven te delen en deze willen najagen, organiseert Porsche in samenwerking met de business icons onvergetelijke en exclusieve ervaringen, zoals een ontdekkingsreis door een van Europa’s meest toonaangevende musea en behind-the-scenes  meekijken bij het maken van een succesvolle tentoonstelling met een grote internationale kunstenaar, een hoogstpersoonlijke inkijk krijgen in het reilen en zeilen bij een internationaal modemerk, of je eigen unieke stijl als fotograaf ontdekken in exclusieve masterclasses.

Om mee te doen aan dit initiatief, kunnen vrouwen in Nederland vanaf vandaag hun eigen dromen en motivaties delen via girlhooddreams.porsche.nl. De inschrijving sluit op 8 juni 2022.

 

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.