Leusden,
22
juni
2017
|
16:47
Europe/Amsterdam

J.D. Power Quality Study: eerste plaats voor Porsche 911 en Macan

Zuffenhausen en Leipzig brengen meervoudige winnaars voort: bij de Initial Quality Study van dit jaar van het Amerikaans marktonderzoeksbureau J.D. Power heeft de Porsche 911 voor de zesde keer op rij de eerste plaats in zijn segment voor zich opgeëist. De Macan borduurt voort op zijn successen in voorgaande jaren door voor de derde achtereenvolgende keer de eerste plaats in zijn segment te pakken. In de ranking voor fabrieken in Europa en Afrika kwam de Porsche fabriek in Leipzig als beste uit de bus, met een gouden award als resultaat.

Olivier Blume, CEO van Porsche: “Kwaliteit is de essentie van het merk Porsche, daarbij zijn voor ons geen compromissen mogelijk. Al meer dan vijf decennia lang verbeteren en verfijnen we de 911 om onze klanten een zeer hoge kwaliteit te kunnen bieden. We zijn blij dat de Macan, onze compacte en sportieve SUV, wederom door J.D. Power is onderscheiden. De verbetering in de overall-ranglijst is een extra bevestiging van ons werk. Hoewel ons kwaliteitsniveau nu al hoog is, spoort dit ons ook aan om in de toekomst een nog hoger niveau te bereiken.”

Constante kwaliteit: jaar op jaar de eerste prijs
Sinds 2012 is de Porsche 911 onafgebroken winnaar in de categorie ‘Midsize Premium Sporty Car’. Sinds 2015, het eerste jaar dat de Macan deelnam in de Initial Quality Study, hebben Amerikaanse klanten de compacte SUV van Porsche elk jaar tot winnaar uitgeroepen in de categorie ‘Compact Premium SUV’. Op basis van de resultaten van het onderzoek heeft J.D. Power ook de kwaliteit van de productiefaciliteiten kunnen beoordelen. In de beoordeling van fabrieken in Europa en Afrika kwam de Porsche fabriek in Leipzig hierbij als beste uit de bus. In deze fabriek worden de Cayenne, de Macan en de Panamera geproduceerd.

Zo werkt de Initial Quality Study
Bij de Initial Quality Study ondervraagt J.D. Power elk jaar autobezitters die sinds 90 dagen in hun nieuwe auto rijden. In deze 31e editie kregen klanten met een nieuwe auto tussen februari en mei van dit jaar vragen over 233 criteria in diverse categorieën. Dan gaat het onder meer over de rijbeleving en natuurlijk ook over motor en transmissie. Meer dan 77.000 particulieren namen dit jaar deel aan de enquêtes van J.D. Power. Ze beoordeelden in totaal 243 modellen van 33 fabrikanten.