Leusden,
29
september
2017
|
12:04
Europe/Amsterdam

Christophorus: een klassiek magazine gaat online

Christophorus: klassiek magazine gaat online

Christophorus is het magazine van Porsche dat al 65 jaar wordt uitgegeven. Daarmee behoort het tot ’s werelds oudste klantenmagazines. Nu zet het fraaie tijdschrift de volgende stap: met ingang van de 383e editie is Christophorus ook digitaal beschikbaar, inclusief vele extra’s.

Met ingang van de 383e editie is Christophorus ook digitaal beschikbaar op www.christophorus.porsche.com. De inhoud van de printversie krijgt hier bovendien een extra dimensie door de toevoeging van graphics, audio en video’s. Christophorus is onder andere nauw verbonden met 9:11 Magazine web TV en de Porsche Newsroom. Net als bij het print magazine hebben de lezers van Christophorus bij de online versie keus uit 11 talen.

Print en online versterken elkaar
Alle content is ook beschikbaar via de nieuwe Christophorus app, die gratis is te downloaden voor zowel iOS als Android. De app heeft een augmented reality-functie: door foto’s in de printversie te scannen, komt in de app extra content naar voren in de vorm van bijvoorbeeld een video. Zo versterken online en print elkaar en krijgt iedereen toegang tot de veelzijdige en fascinerende wereld van Porsche. Uitgever Josef Arweck daarover: “Christophorus is jonger dan ooit. Wij zijn ervan overtuigd dat print en online niet alleen of onafhankelijk van elkaar kunnen bestaan, maar alleen samen. En daarmee kijken we uit naar de volgende 65 jaar.”

Christophorus is een begrip. Het magazine verrast elke editie weer met exclusieve verhalen, prachtige achtergrondartikelen en eersteklas fotografie. Inmiddels verschijnt het exclusieve Porsche klantenmagazine in 11 talen. De totale oplage bedraagt 600.000 exemplaren.