10
april
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

Zitten als in een SUV, maar rijden als in een sportauto: Cayenne GTS

De Porsche Cayenne GTS vult niet alleen de ruimte tussen de Cayenne S en de Cayenne Turbo, maar onderscheidt zich ook door een duidelijk eigen karakter. Onder de motorkap huist een 309 kW (420 pk) sterke V8-motor, gebaseerd op de motor in de Cayenne S. De versnellingsbak is een achttraps Tiptronic S-automaat met geïntegreerde start-stopfunctie. Motor en versnellingsbak zijn zo op elkaar afgestemd dat zij de Cayenne GTS een uiterst sportief karakter bezorgen. De Cayenne GTS sprint bijvoorbeeld in slechts 5,7 seconden van 0 naar 100 km/uur en in 13,3 seconden van 0 naar 160 km/uur. Zijn topsnelheid bedraagt 261 km/uur. Het brandstofverbruik is 10,7 l/100 km.



De stuggere demping  geeft de Porsche Cayenne GTS een nog sportiever karakter. Het onderstel is voorzien van Porsche Active Suspension Management (PASM). Vergeleken met dat van de Cayenne S is het onderstel van de GTS bovendien met 24 millimeter verlaagd, wat het sportieve gevoel nog meer benadrukt.



Het uiterlijk van de Cayenne GTS laat geen misverstand bestaan over zijn capaciteiten. De gespierde voorkant is afkomstig van de Cayenne Turbo, enkele onderdelen zijn in hoogglans zwart gespoten en hij is voorzien van prominente sideskirts en bredere wielkasten. Aan de achterkant springt een onderscheidende, dubbele spoiler in het oog. In het interieur  heerst een sportief-elegante sfeer door de lederen bekleding die is afgezet met alcantara. Net als in het voorgaande model zijn ook de voorstoelen in de nieuwe GTS in hoogte verstelbaar.



De nieuwe  Cayenne GTS staat vanaf juli bij de officiële Porsche dealerorganisatie in de showroom. De prijzen beginnen bij 121.000 euro (inclusief BTW en BPM).



Meer informatie over de Porsche Cayenne GTS is te vinden op www.porsche.nl/cayenne-gts.