18
april
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

Wereldpremière Cayenne GTS en introductie Boxster in Azië

Voor Porsche is China na de Verenigde Staten de grootste afzetmarkt. De sportautofabrikant verkocht in 2011 in China meer dan 24.000 auto`s. Vergeleken met 2010 is dat een stijging van 65 procent en een nieuw record voor Porsche. Bernhard Maier, lid van de Raad van Bestuur (Verkoop en Marketing) van Porsche AG, zegt daarover: ‘In China is Porsche marktleider op het gebied van sportauto`s. Sinds we daar in 2008 onze dochteronderneming hebben opgericht, hebben we er al 8.831 exemplaren van de 911, de Boxster en de Cayman verkocht. Afgelopen jaar bedroeg ons marktaandeel in het sportautosegment 46 procent.’



Het populairste model in 2011 was opnieuw de Cayenne, met een verkoopaantal van 13.283 exemplaren. Voor het tweede achtereenvolgende jaar verkocht Porsche meer SUV`s in China dan in welk ander land dan ook. China is ook de grootste afzetmarkt voor de Panamera en de op één na grootste markt voor de Boxster en de Cayman.



Groei zet door


De eerste cijfers van het lopende jaar laten een bestendige groei zien. In de eerste drie maanden van 2012 heeft Porsche in China al 7.121 auto`s afgeleverd. Vergeleken met hetzelfde kwartaal in 2011 is dat een stijging van 38,3 procent.

Om aan de grote vraag te kunnen voldoen, breidt Porsche zijn dealernetwerk in China uit. Dit jaar zijn al drie nieuwe Porsche Centers geopend en een bestaande is uitgebreid. Porsche breidt het dealernetwerk in China uit van 41 naar zo’n honderd Porsche Centers in 2015.



Testcircuit voor klanten


Om de lokale doelgroep optimaal van hun Porsches te kunnen laten genieten, legt Porsche voor klanten een exclusief testcircuit aan op een voor autosportliefhebbers aansprekende locatie. Direct naast het Shanghai International Circuit – het circuit waar sinds 2004 jaarlijks de Grand Prix van China wordt verreden – komt het eerste Porsche Driving Experience Centre (PDEC) van Azië. Dat heeft een oppervlakte van 100.000 vierkante meter en omvat een testcircuit, een slalomparcours, een off-roadgedeelte en trainingsruimten exclusief voor klanten en fans van Porsche. Als het nieuwe PDEC in Shanghai is voltooid – naar verwachting in het derde kwartaal van 2013 – is dit het derde testcircuit voor klanten van Porsche, na de circuits in Leipzig (Duitsland) en Silverstone (Engeland).



UNICEF

Porsche is ook actief betrokken bij sociale projecten in China. In samenwerking met UNICEF steunt Porsche het onderwijs van kinderen en pubers in Sichuan, Gansu en Yunnan, regio`s die zijn getroffen door aardbevingen. Porsche heeft de samenwerking onlangs met twee jaar verlengd tot 2014. Daarbij is de investering verhoogd tot 1,2 miljoen euro.

Het succes van het programma overtreft alle verwachtingen: in twee jaar tijd zijn meer dan 7.500 leraren opgeleid en hebben meer dan 115.000 scholieren lesmateriaal en beter onderwijs ontvangen. Dit is twee keer zoveel als aan het begin van het programma werd verwacht.