13
maart
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

Succesvolle raceauto op diverse punten verbeterd

Zo is de succesvolle raceauto in zijn meest recente uitvoering voorzien van bredere wielkasten voor en achter, waardoor hij er nog indrukwekkender uitziet. Belangrijker nog is echter de toegenomen neerwaartse druk als gevolg van deze aanpassing, waardoor bochten met hogere snelheid genomen kunnen worden en er later kan worden geremd. Een toename van de spoorbreedte met 50 mm op de voor- en achteras en een tien mm langere wielbasis dragen bij tot een betere wegligging, evenals de bredere voorwielen. Daarnaast werkten de technici van Porsche Motorsport aan de doorontwikkeling van de aerodynamica. De resultaten hiervan zijn rondom de auto zichtbaar, tot aan de bodemplaat met diffusor achter aan toe. De achtervleugel werd verder verbreed en is nu net zo breed als de auto zelf.



Hoogwaardige hulpsystemen voor snellere rondetijden en meer veiligheid

Net als bij de voorgaande versie is de efficiënte vierliter zescilinder-boxermotor goed voor een vermogen van 368 kW/500 pk. De sequentieel geschakelde Porsche zesversnellingsbak wordt aan de stuurkolom pneumatisch bediend. Deze technische oplossing is gericht op snel en zuiver schakelen, wat de betrouwbaarheid en de levensduur van de versnellingsbak ten goede komt. Diverse elektronische hulpsystemen leveren een bijdrage aan snelle rondetijden en meer veiligheid voor de coureur. Het elektronische gaspedaal is voorzien van een automatische tussengasfunctie. De elektronica van de versnellingsbak zorgt ervoor dat mis-schakelen en het eventuele overtoeren van de motor vrijwel onmogelijk zijn. Speciaal voor de autosport afgestelde tractiecontrole en een race-ABS zorgen ervoor dat de 911 GT3 R zowel bij het accelereren als bij het remmen zeer goed beheersbaar blijft.



Met behulp van een ombouwset van Porsche kunnen klantenteams oudere versies van de 911 GT3 R ombouwen tot de stand voor het modeljaar 2013. De set is bij Porsche Motorsport leverbaar voor een prijs van 45.500 euro exclusief BTW.