27
juni
2008
|
00:00
Europe/Amsterdam

Porsche voor de vierde keer op rij aantrekkelijkste merk

In het APEAL2-onderzoek geven autobezitters aan hoe tevreden zij zijn over hun nieuwe auto na de eerste negentig dagen. Meer dan 81.500 personen werden tussen februari en mei 2008 gevraagd om hun auto te beoordelen op honderd criteria, waaronder rijdynamiek, aandrijving, design, comfort en gebruiksvriendelijkheid. Porsche kreeg daarbij de hoogste beoordeling.


Niet alleen het merk Porsche, maar ook zijn afzonderlijke producten worden zeer hoog gewaardeerd als het om kwaliteit gaat. De 911 Carrera, de Cayman en de Cayenne werden door hun kopers op ruime afstand van andere auto’s op de eerste plaats gezet in de segmenten Premium Sporty, Compact Premium Sporty en Midsize Premium Multi Activity Vehicle. Niet alleen in de APEAL2-studie komt Porsche goed naar voren: een maand geleden behaalde Porsche in de minstens zo prestigieuze Initial Quality Study van J.D. Power ook op kwaliteit de eerste plaats.


Met deze twee onderscheidingen kort na elkaar gaf de kritische Amerikaanse consument haar waardering aan voor de wijze waarop het merk Porsche continue werkt aan zijn kwaliteit.