20
april
2015
|
14:47
Europe/Amsterdam

‘Porsche. Uncommon.’ Een ongewone merkcampagne

Porsche. Uncommon. is een campagne die laat zien dat Porsches buitengewone auto’s voor bijzondere mensen zijn. Om van A naar B te komen, zijn er volop mogelijkheden. Porsche rijders kiezen er echter bewust voor om van elke rit iets speciaals te maken.

Nucleus Accumbens 

Hoe speciaal het rijden in een Porsche is, wordt in de campagne duidelijk gemaakt aan de hand van een serie video’s, die te zien is via www.porsche.nl/uncommon. Daarbij nemen proefpersonen plaats in een Porsche. Ze zijn dan gekoppeld aan een EEG-monitor. Ongeacht het type Porsche komt tijdens de rit naar voren dat bepaalde gedeelten van de hersenen worden geprikkeld. Om precies te zijn: de gedeelten die alleen actief worden in uitzonderlijke situaties zoals verliefd zijn, oog in oog staan met een wild dier of parachutespringen. Elke Porsche ‘raakt’ de hersenen op die speciale manier. Precies dat maakt rijden in een Porsche tot een buitengewone ervaring.

Hersenactiviteit op de AutoRAI

Op de Porsche stand in Hal 8 van de AutoRAI (17-26 april) kunnen bezoekers zelf kennis maken met het effect dat rijden in een Porsche op de hersenen heeft. Via een virtual reality 3D-headset kunnen ze het buitengewone gevoel dat een Porsche veroorzaakt namelijk levensecht ervaren – in beeld én geluid. Tijdens een korte, intensieve sessie is de bezoeker gekoppeld aan een EEG-monitor die de hersenactiviteit registreert. Na afloop van de virtuele rit krijgt de ‘proefpersoon’ een unieke code mee. Door daarmee in te loggen op de themawebsite is de scan terug te zien en te delen via social media. Op de scan is in ieder geval te zien dat de bezoeker iets buitengewoons heeft meegemaakt.