18
mei
2011
|
00:00
Europe/Amsterdam

Porsche-populariteit stijgt: afzet in april 53 % hoger

Bernhard Maier – als lid van de Raad van Bestuur van Porsche AG verantwoordelijk voor Sales en Marketing – ziet in de verkooptoename een bevestiging van de koers die Porsche vaart. ‘Elke Porsche is de sportiefste auto in zijn segment. Onze klanten houden van de combinatie van pure kracht en efficiency, zoals de nieuwe Panamera S Hybrid en de 911 GT3 RS 4.0 die bieden.’

Overal waar het merk verkocht wordt, realiseert Porsche verkoopstijgingen. Bijvoorbeeld in Noord-Amerika (VS en Canada), waar Porsche in april van dit jaar 3.495 auto’s méér verkocht dan in dezelfde maand in 2010 – een stijging van 77,1 procent. 3.172 exemplaren (plus 81,5 procent) vonden een eigenaar in de Verenigde Staten, traditiegetrouw de grootste afzetmarkt voor Porsche.



Ook in Europa doet Porsche goede zaken. Hier werden afgelopen april 3.896 auto’s méér verkocht dan in april 2010. Een toename van 30,6 procent. De verkoop in Nederland steeg met 25 procent, Duitsland steeg met 19,5 procent. In Azië en in de rest van de wereld noteerde Porsche een groei van 56,5 procent tot 4.029 verkochte auto’s. In China, inmiddels de op een na grootste afzetmarkt voor Porsche, stijgt de verkoop continu. Met 2.316 auto’s was het verkoopcijfer hier 48,8 procent hoger dan in april 2010.



De nieuwe Cayenne is wereldwijd een schot in de roos, met 5.998 verkochte exemplaren in de afgelopen maand. Dat is bijna twee keer zoveel als in april 2010. Ook de Panamera levert een significante bijdrage aan de positieve resultaten van Porsche. De verkoop nam met 14,9 procent toe tot 2.212 exemplaren van de vierdeurs Gran Turismo. De 911 leverde eveneens een knappe prestatie door het verkoopcijfer van vorig jaar nagenoeg te evenaren: 2.225 exemplaren, een lichte daling van 2,9 procent ten opzichte van een jaar eerder.

De verkoop van de Porsche Boxster en Cayman daalde met 8,7 procent tot 1.306 auto’s. 762 Boxsters en 544 Caymans vonden een koper.