07
januari
2008
|
00:00
Europe/Amsterdam

Porsche Panamera ook leverbaar met hybride-aandrijving

De Porsche Panamera wordt de eerste vierdeurs sportauto met een volledig parallel werkend hybride-systeem dat zuinig met brandstof omspringt. De hybride-aandrijving bestaat hoofdzakelijk uit een batterij onder de bagageruimte, de elektronica en een hybride-module (de koppeling en de elektromotor) die tussen de verbrandingsmotor en de versnellingsbak is gemonteerd. Afhankelijk van de rijomstandigheden schakelt de hybride-module de verbrandingsmotor of de elektrische motor in. Ook zijn beide motoren tegelijkertijd te gebruiken als gezamenlijke krachtbron. Hierdoor is de Panamera op verschillende manieren te rijden: van volledig elektrisch zonder uitstoot tot zeer sportief.



Beleving

De vierdeurs Gran Turismo van de sportautofabrikant uit Stuttgart heeft behalve het innovatieve hybride-systeem nog tal van andere markante kenmerken. Zo combineert de brede en tevens lage carrosserie dynamische afmetingen met een gespierd design. Dit zorgt voor een sportief en compact totaalbeeld. Het interieur biedt een totaal nieuwe beleving. Door de elegante en modern vormgegeven cockpit met zijn hoogwaardige materialen kan de rijder volop genieten van de sportieve en onmiskenbare rijeigenschappen die horen bij een Porsche. De twee sportief gevormde en tevens comfortabel zittende stoelen achterin bieden alle ruimte aan twee volwassen inzittenden. Ook is er voldoende hoofdruimte, waardoor op een geriefelijke manier kan worden gereisd in de Gran Turismo.



De nieuwe Panamera Gran Turismo maakt zijn werelddebuut medio 2009. De hybride-versie volgt afhankelijk van de vraag later.