14
mei
2008
|
00:00
Europe/Amsterdam

Porsche Consulting traint artsen

Eberhard Weiblen, bedrijfsleider van Porsche Consulting, een dochteronderneming van Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG uit Stuttgart, licht toe: ‘In de meeste artsenpraktijken verspillen medewerkers te veel tijd aan zaken die niemand helpen. In onze trainingsessies geven we precies aan wat onnodig en overbodig is en richten we ons op het zo efficiënt mogelijk inzetten van bruikbare middelen en hulpbronnen; iets dat heel gebruikelijk is in goed gestructureerde organisaties. Hiervan profiteren niet alleen artsen en medewerkers, maar vooral patiënten.’

Deelnemers leren door praktijkopdrachten en groepssessies op welke manieren ze werkprocessen in hun praktijk zo optimaal mogelijk kunnen laten verlopen. Zonder onnodige wachttijden voor de patiënten en onbenutte werkuren voor het personeel. ‘Een doordachte organisatie en gestroomlijnde werkprocessen verhogen de waardering van de patiënten en de medewerkers. Dit maakt de praktijk aantrekkelijker en daardoor succesvoller’, aldus Weiblen.


Auto-industrie als voorbeeld

De seminars van de Porsche Akademie behandelen alleen onderwerpen die al succesvol zijn toegepast bij sportwagenfabrikant Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG en andere organisaties. De trainers van Porsche Consulting hebben veel ervaring met veranderende werkprocessen binnen ziekenhuizen. Ze leidden al meer dan dertig projecten.

‘De gestroomlijnde werkprocessen van de auto-industrie zijn een voorbeeld voor veel andere sectoren’, aldus Weiblen. `Daardoor zijn we als sportwagenonderneming in staat de uitgangspunten daarvan over te dragen op de gezondheidssector.`


De seminars van Porsche Akademie richten zich niet alleen op artsen, maar ook op personeel en managers van andere sectoren. Jaarlijks bezoeken meer dan 2.500 deelnemers de trainingsessies. Informatie, seminarprogramma’s en aanvraagformulieren zijn te vinden op www.porsche-akademie.com.