09
augustus
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

Porsche Autostadt Paviljoen wint Automotive Brand Award 2012


Het Porsche Paviljoen is ontworpen in nauwe samenwerking met Henn Architekten (architectuur), HG Merz Architekten, Jangled Nerves (inrichting) en WES & Partner Architekten (landschapsarchitectuur). De tentoonstellingsruimte is onlangs op 12 juni in gebruik genomen.



Het gebouw kenmerkt zich door het gewelfde, mat glanzende dak dat is geïnspireerd op het silhouet van een Porsche 911. De monocoqueconstructie weerspiegelt Porsches jarenlange traditie op het gebied van lichtgewicht design en is voorzien van een zogeheten ‘actieve oppervlaktestructuur’: als zelfdragende schaal creëert de roestvrijstalen dakconstructie de ruimte, waardoor het statische aspect van het paviljoen naar de achtergrond wordt verwezen. In het gebouw zorgen vloeiende lijnen ervoor dat de bezoeker zijn aandacht automatisch op de tentoonstelling richt. Centraal in het paviljoen staan 25 modellen die de bezoeker meenemen op een reis door de ontwikkeling van het merk Porsche. Themafilms, audiofragmenten en media-installaties geven extra inzicht in de merkwaarden en de filosofie van Porsche.



Toonaangevend competentiecentrum

Bedrijfsuitingen op een aantrekkelijke, begrijpelijke wijze vormgeven en die op een consistente manier onder de aandacht van het publiek brengen – dat waren de doorslaggevende factoren bij de verkiezing Automotive Brand Contest 2012. Een internationale jury van experts heeft in de afgelopen weken de winnaars van deze designwedstrijd gekozen uit meer dan 350 inschrijvingen uit de auto-industrie. Daarbij wordt benadrukt dat merkcommunicatie een cruciaal onderdeel vormt van het functioneren van een bedrijf.



De German Design Council is een toonaangevend competentiecentrum op het gebied van design en organiseerde voor de tweede keer deze internationale wedstrijd voor autofabrikanten, leveranciers, ontwerp- en reclamebureaus. De deelnemers gingen met elkaar de strijd aan in categorieën als exterieur, interieur, concepten, merkdesign, campagnes, evenementen en architectuur, alsmede in de speciale categorieën innovatie, team, merk en bureau van het jaar.



De prijsuitreiking vindt op 27 september plaats tijdens de Autosalon van Parijs.