08
februari
2010
|
00:00
Europe/Amsterdam

Porsche 911 Turbo S viert wereldpremiere in Geneve

De nieuwe Porsche 911 Turbo S kan zijn enorme prestatiepotentieel te allen tijde volledig benutten dankzij een hoogwaardig hightech-pakket dat bestaat uit het zeventraps PDK (Porsche-Doppelkupplungsgetriebe), het Porsche Traction Management (PTM), het Porsche Torque Vectoring-systeem met mechanisch sperdifferentieel achter en het Sport Chrono Pakket Turbo met Launch Control. In de praktijk leidt dat tot een sprint van 0-100 km/h in 3,3 seconden. Voor de oefening van 0-200 km/h heeft de Porsche 911 Turbo S slechts 10,8 seconden nodig. De topsnelheid bedraagt 315 km/h. Het gemiddelde verbruik van 11,4 l/100 is gelijk aan dat van de reguliere 911 Turbo en dat maakt de 911 Turbo S ook in dit opzicht tot de meest efficiënte sportwagen in zijn segment.

De remkracht van de 911 Turbo S is zo mogelijk nog indrukwekkender dan het acceleratievermogen. Dat komt op het conto van het standaard Porsche Ceramic Composite Brake-systeem. De remschijven hiervan zijn van licht én uitermate duurzaam keramisch materiaal gemaakt. Het remsysteem is nagenoeg ongevoelig voor fading en zorgt ook bij (langdurige) zware belasting voor maximale remkracht.


Functionele luxe

De standaarduitrusting van de Porsche 911 Turbo S is veelomvattend met onder meer dynamische bochtverlichting, 19-inch lichtmetalen velgen (RS Spyder design) met centrale wielmoer, een driespaaks sportstuur met schakelpaddles, adaptieve sportstoelen en Cruise Control. Voor de 911 Turbo S is keuze uit twee bi-color leeruitvoeringen van het interieur: Zwart/Crema of Zwart/Titaanblauw.


De Porsche 911 Turbo S is vanaf mei leverbaar als Coupé en als Cabriolet. De prijs van de Coupé-versie is vastgesteld op € 226.400,- en de Cabriolet-uitvoering staat te boek voor € 240.500,-  (prijzen inclusief BTW en BPM).