09
juni
2009
|
00:00
Europe/Amsterdam

Nieuwe partners in de rij voor Porsche Motorsport

‘In lastige tijden zijn we erin geslaagd nieuwe partners te werven die Porsche Motorsport benutten voor hun promotieactiviteiten’, zegt Florian Kurz, hoofd business relations bij Porsche Motorsport. ‘We zijn blij met de brede steun die de raceactiviteiten krijgen van deze toonaangevende merken. Overigens zien we ook een trend waarbij bestaande partners de sponsoring uitbouwen.’


Samenwerking Porsche Design

Dat laatste geldt zeker voor bierbrouwer C. & A. Veltins, de nieuwe teampartner voor de Porsche Carrera Supercup Deutschland, de Porsche Sports Cup, de Porsche Tennis Grand Prix en de Porsche Club Racing. Veltins was al verbonden aan onder meer de Porsche Mobil1 Supercup en de Transsyberia Rally. Ter gelegenheid van de nieuwe samenwerking ontwikkelde de brouwer samen met Porsche Design een nieuw bierkrat.


Lenzenproducent Sigma breidt ook de sponsoring uit en wordt officieel teampartner van Konrad Motorsport dat de leiding heeft in de Porsche Mobil1 Supercup. BBS, fabrikant van velgen, sponsort sinds het begin van het seizoen de nieuwe categorie “Rookie of the Year” in de Porsche Mobil1 Supercup. Het bedrijf stelt een prijzenpot van 25.000 euro hiervoor beschikbaar. Onlangs is besloten deze samenwerking te verbreden, waarmee BBS een officiële seriepartner van Porsche Motorsport werd.


Exclusieve meubelen

Compleet nieuw in de zakelijke gelederen van Porsche Motorsport is het horlogemerk Tudor. Als “Timing Partner Porsche Motorsport” heeft Tudor zich verbonden aan de Porsche Mobil1 Supercup en Carrera Cup-races rond Formule 1-wedstrijden. Rolf Benz, producent van exclusieve meubelen, is eveneens een nieuwe sponsor. Deze partner verzorgt de inrichting van Porsche Hospitality.


Förch tekende als nieuwe partner voor de Porsche Carrera Cup Deutschland. Het bedrijf levert werkplaatsuitrusting aan autobedrijven. En eind vorig jaar koos lijmproducent Loctite, onderdeel van Henkel, voor sponsoring van de Porsche Mobil1 Supercup.


Wedstrijdauto’s

Kurz: ‘Onze races vormen een geweldig evenement voor de partners die tevens profiteren van de associatie met de naam Porsche.’ Niet alleen zakelijk zijn de Porsche-races populair, ook de teams tonen massale belangstelling voor de 911 GT3 Supercup-races: er zijn 214 wedstrijdauto’s verkocht door Porsche Motorsport.