08
november
2011
|
00:00
Europe/Amsterdam

Nieuw topmodel is klaar voor raceseizoen 2012

De nieuwe Porsche 911 GT3 RSR heeft een bijzonder efficiënte zescilinder boxermotor met een inhoud van vier liter. Met de verplichte luchtdoorstromingbegrenzer brengt de krachtbron een maximumvermogen van 338 kW (460 pk) over op de 310 millimeter brede achterwielen. De diameter van de voorwielen is toegenomen met 30 millimeter en telt nu 680 millimeter. De auto heeft een sequentiële zesversnellingsbak die bediend wordt via schakelpaddles op het stuurwiel.



Aerodynamisch ontwerp

De neus en het achterpaneel zijn aangepast aan het verbrede front en de uitgebouwde achterwielkasten. Dat geldt ook voor de dorpel en wielkastrandbescherming. Het aerodynamische ontwerp wordt gecompleteerd door een nieuw vormgegeven luchtinlaat. Openingen aan de zijkant van de achterzijde van de auto, zoals die ook toegepast worden bij de turbo-uitvoeringen van de Porsche 911, vervangen de luchtinlaatopening op de motorkap, die op zijn beurt sterk lijkt op die van de 911 GT2 RS-sportwagen voor de openbare weg.



Met de nieuwe 911 GT3 RSR kan worden deelgenomen aan de 24 uur van Le Mans, het FIA World Endurance Championship, de Le Mans Series, de American Le Mans Series, de International GT Open en andere kampioenschappen en races.



Technisch volwassen

‘Onze klantenteams kunnen een raceauto verwachten die technisch volwassen is en hoge prestaties levert. Het is een auto waarmee zij een geduchte deelnemer kunnen zijn aan internationale langeafstandsraces’, benadrukt Hartmut Kristen, hoofd van Porsche Motorsport. ‘Momenteel zijn we druk bezig om de auto te testen op verschillende internationale racecircuits.’



De nieuwe Porsche 911 GT3 RSR wordt vanaf januari 2012 geleverd aan klantenteams wereldwijd. De prijs is vastgesteld op 498.000 euro.