10
september
2010
|
00:00
Europe/Amsterdam

Gran Turismo overtuigt: in eerste jaar al 22.500 klanten

Geheel volgens traditie gaat de belangrijkste afzetmarkt van Porsche, de Verenigde Staten, aan kop. Ook in Azië is de belangstelling voor de vierdeursauto groot en voldoet de Panamera, net zoals in Nederland, ruimschoots aan de verwachtingen. “De positieve cijfers laten zien dat onze strategie werkt. De Panamera is exact de auto waarop onze klanten én vele nieuwe potentiële klanten zaten te wachten: een sportieve en praktische Gran Turismo in het topsegment”, vat Directeur Verkoop en Marketing van Porsche AG Bernhard Maier samen.



Panamera 4S best verkocht

De reeks van de Gran Turismo bestaat momenteel uit vijf uitvoeringen: de Panamera en Panamera 4 met een zes-cilindermotor en 221 kW (300 pk) vermogen, de Panamera S en Panamera 4S met een acht-cilindermotor en een vermogen van 294 kW (400 pk) en ten slotte de Panamera Turbo met een acht-cilindermotor en een vermogen van 368 kW (500 pk). De Panamera 4S is met 9.394 exemplaren de best verkochte uitvoering van de reeks. Een goede tweede is het topmodel Panamera Turbo met 6.171 verkochte auto’s, gevolgd door de Panamera S met 4.563 exemplaren. De zes-cilinder versie van de Panamera, die onlangs werd geïntroduceerd, is inmiddels aan 2.390 klanten geleverd. De meest populaire carrosseriekleuren zijn: Basalt Black Metallic, Carrara White en Carbon Grey Metallic.



Verfijnen en personaliseren

Voor degenen die hun Porsche Panamera nog verder willen verfijnen en personaliseren is een Sport Design Package leverbaar en een Powerkit, die het vermogen met 30 kW (40 pk) verhoogt. Het Sport Design Package is vanaf oktober leverbaar via Porsche Exclusive of achteraf via Porsche Tequipment. De Powerkit is deze maand al leverbaar.