13
januari
2014
|
18:30
Europe/Amsterdam

De wereldpremière van een moderne klassieker

Net als de legendarische originele 911 Targa heeft ook het nieuwe model de kenmerkende brede beugel op de plek van de B-stijl, een beweegbaar dakpaneel boven de voorstoelen en een om de hoeken doorlopende achterruit, waarbij de C-stijlen ontbreken.

Anders dan het dak van de klassieke Targa modellen, kan het dak van de nieuwste 911 Targa met een spreekwoordelijke druk op een knop worden geopend. Het dakpaneel glijdt dan op spectaculaire wijze volledig automatisch achter de achterstoelen.

De techniek van de standaard aanwezige PTM vierwielaandrijving zorgt er bovendien voor dat deze nieuwe 911 variant op alle wegoppervlakken en onder alle weersomstandigheden optimale rijeigenschappen biedt.



Sportief voorkomen

Deze kenmerken maken de nieuwe Porsche 911 Targa tot een hoogwaardige en innovatieve reïncarnatie van de klassieker uit 1965. Het model heeft veel gemeen met de 911 Carrera 4 Cabriolet. Tot aan de voorruit zijn de techniek en de carrosserie grotendeels hetzelfde. De combinatie van de brede achterkant, die kenmerkend is voor alle 911 modellen met vierwielaandrijving, het Targa dak en de om de hoeken doorlopende achterruit geven de nieuwe 911 een indrukwekkend en uitgesproken sportief voorkomen.



Twee varianten, uitsluitend vierwielaandrijving

Porsche levert de nieuwe 911 Targa – net als diens voorganger – in twee uitvoeringen en uitsluitend met vierwielaandrijving. De 911 Targa 4 wordt aangedreven door een 3,4-liter zescilinder boxermotor met een vermogen van 257 kW (350 pk). Voorzien van de Porsche Doppelkupplung transmissie (PDK) en het Sport Chrono pakket accelereert de 911 Targa in slechts 4,8 seconden naar 100 km/uur. Zijn topsnelheid bedraagt 282 km/uur. Het verbruik volgens de NEDC-cyclus ligt tussen 8,7 en 9,5 l/100 km, afhankelijk van de gekozen versnellingsbak. Dat komt neer op een CO2-uitstoot tussen 204 en 223 g/km.



Topversie: de 911 Targa 4S

De topuitvoering is de 911 Targa 4S. Zijn 3,8-liter motor levert een vermogen van 294 kW (400 pk). De topsnelheid is 296 km/uur. Als deze versie is uitgerust met de PDK transmissie en het Sport Chrono pakket, dan is de sprint van 0 naar 100 km/uur mogelijk in slechts 4,4 seconden. Het brandstofverbruik bedraagt, afhankelijk van de gekozen transmissie, tussen de 9,2 en 10 l/100 km. Dat komt neer op een CO2-uitstoot tussen 214 en 237 g/km. Met deze cijfers evenaart de 911 Targa het prestatieniveau van de 911 Carrera 4 Cabriolet. Beide sportauto’s voldoen hiermee aan de Euro 6-emissienorm.



De nieuwe 911 Targa staat vanaf 10 mei bij de officiële Porsche dealerorganisatie in de showroom.



Prijzen inclusief BPM en BTW:

 























Targa 4 PDK € 132.400
Targa 4 handgeschakeld € 137.700
Targa 4S PDK € 152.200
Targa 4S handgeschakeld € 159.400



Bezoek de online expositie van de 911 Targa en ontdek in detail hoe het innovatieve Targa daksysteem werkt.

 

Webspecial: http://www.porsche.com/microsite/911-targa/netherlands.aspx

Productpagina 911 Targa 4: http://www.porsche.com/netherlands/nl/models/911/911-targa-4/

Productpagina 911 Targa 4S: http://www.porsche.com/netherlands/nl/models/911/911-targa-4s/