03
juli
2008
|
00:00
Europe/Amsterdam

De Amsterdam droom van Porsche gaat geheid door

De eerste heipaal voor het nieuwe Porsche Centrum Amsterdam is in meerdere opzichten een belangrijke mijlpaal. Op het moment dat Porsche zijn zestigjarige bestaan viert, zorgt Porsche Centrum Amsterdam er namelijk voor dat het klaar is voor de komende 60 jaar.


Drie keer zo groot

De belangrijkste reden voor de nieuwbouw van Porsche Centrum Amsterdam is ruimtegebrek op de huidige locatie aan de Keienbergweg. Het nieuwe, futuristisch ogende pand, dat geheel in lijn is met de kenmerkende corporate identity van Porsche, biedt een vloeroppervlakte van maar liefst 4.200 m2 – bijna drie keer zo veel als nu. Alle afdelingen krijgen extra ruimte. De oppervlakte van de werkplaats verdubbelt bijvoorbeeld en daardoor nemen wachttijden voor reparaties en onderhoud sterk af. Ook de showroom is in de nieuwe situatie veel ruimer van opzet en daardoor komen zowel nieuwe als gebruikte Porsches nog beter tot hun recht. Dit sluit naadloos aan bij de centrale gedachte achter het nieuwe Porsche Centrum Amsterdam: een van de mooiste dealerbedrijven van Nederland zijn.


Symbolisch!

Dit symbolische moment ging vergezeld van enig ceremonieel. Daarbij was onder andere een rol weggelegd voor de nu al fameuze Porsche Cayman for Kids. Met deze auto zet Porsche zich in om wensen van ernstig zieke kinderen te vervullen. Dit was geen toeval, want juist deze Porsche is er gekomen ter ere van het zestigjarige bestaan van het merk.