26
mei
2011
|
00:00
Europe/Amsterdam

Claudia Willemsen van Kleertjes.com Porsche Onderneemster van het Jaar

Claudia Willemsen mag zich een jaar lang Porsche Onderneemster van het Jaar noemen. De jury onder leiding van rasonderneemster Annemarie van Gaal maakte dat bekend tijdens een feestelijke bijeenkomst bij Porsche Centrum Gelderland in Heteren. Claudia Willemsen was samen met vier andere onderneemsters genomineerd voor de prestigieuze prijs. De jury roemde vooral het lef van Claudia Willemsen. Zij was op zoek naar een site waar ze kwalitatief hoogwaardige kleding en schoenen voor kinderen kon vinden. Omdat die zoektocht op niets uitliep, is ze in 2003 zelf een webwinkel begonnen. Met 125 medewerkers en ruim 90.000 klanten is kleertjes.com inmiddels de grootste online winkel voor merkkleding en schoenen voor baby’s en kinderen. Zelfs in de recessie heeft het bedrijf een gezonde groei laten zien. Het verhaal achter kleertjes.com heeft bovendien duidelijke raakvlakken met de ontstaansgeschiedenis van Porsche: Ferdinand Porsche was ruim zestig jaar geleden op zoek naar de ultieme sportauto. Omdat hij hem niet kon vinden, besloot hij hem zelf te bouwen. Deze link leverde Claudia Willemsen de eindoverwinning op. Ze kreeg de bijbehorende Award uit handen van Jan Peter Balkenende. Naast de Award én de eer krijgt Willemsen een half jaar lang gratis de beschikking over een Porsche Cayman.



Publieksprijs voor Gervaise Coebergh

Aan de tweede editie van de Porsche Onderneemster van het Jaar verkiezing was ook een publieksprijs gekoppeld. Via www.porsche.nl/ondernemen was het mogelijk een stem uit te brengen op één van de vijftig genomineerde onderneemsters. In totaal zijn meer dan 26.000 stemmen uitgebracht. De prijs ging naar Gervaise Coebergh, oprichtster en directrice van adviesbureau Coebergh Communicatie en PR (sinds 1997). Coebergh haalde bijna 20% van de stemmen. De publieksprijs levert haar naast een prachtige Award onder andere ook een sieradencheque van Schaap en Citroen op. Voor beide winnaressen waren er bovendien fraaie prijzen van verkiezingspartners Gant (kleding) en Harman Kardon (high end hifi).



Uitgebreid in beeld

De Porsche Onderneemster van het Jaar verkiezing is door Pon Porsche Import in het leven geroepen om ondernemende vrouwen te onderscheiden. Porsche dankt zijn succes namelijk ook aan een combinatie van ondernemerschap en passie. Marianne Sturman, oprichtster van Moneypenny, was vorig jaar de eerste Porsche Onderneemster van het Jaar. Het winnen van de prestigieuze Award heeft haar bedrijf een sterke boost gegeven. Bij de verkiezing van dit jaar was Sturman jurylid. Esther Raets (directeur van Stichting Talent naar de Top) en Ray Uiterwaal (directeur Pon Porsche Import) completeerde de hoogwaardige jury. Mediapartner RTL Z besteedt op 30 mei aanstaande (16.20 uur) in een veertien minuten  durende uitzending uitgebreid aandacht aan de feestelijke uitreiking van de Porsche Onderneemster van het Jaar Award. Ook het tijdschrift AM Magazine komt binnenkort uitgebreid terug op het feestelijke evenement dat dit jaar voor de tweede keer werd georganiseerd.



Powered by

De Porsche Onderneemster van het Jaar verkiezing wordt mede mogelijk gemaakt door de volgende partners: The Accelaration Group, Antaurus, Gant, Harman Kardon en Schaap en Citroen. Suppliers van de award zijn: Simonis en Buunk, La Vie Catering, Salentein Wijnen en Porsche Centrum Gelderland. Mediapartners zijn: AM Magazine en RTLZ.