28
januari
2008
|
00:00
Europe/Amsterdam

Gouden imagomedaille voor de vijfde keer op rij naar Porsche

Al acht jaar is Porsche de onbetwiste winnaar van het ‘Imagoprofiel’ – een alom gerespecteerd onderzoek dat elke twee jaar gehouden wordt door het Duitse tijdschrift Manager-Magazine. TNS Infratest en BIK Marplan Intermedia voeren het onderzoek namens het blad uit. Behalve een algemene indruk is dit jaar voor het eerst gekeken naar vijf factoren die van grote invloed zijn op het imago: ethisch handelen, innovatieve kracht, klantgerichtheid, de kwaliteit van het management en de kwaliteit van producten en service.



In het veertiende imago-onderzoek van Manager-Magazine heeft de Duitse automotive-industrie haar plaatsen op de hoogste podium met succes verdedigd. Vergeleken met de laatste keer heeft Porsche AG zijn voorsprong nog verder vergroot. Op de algehele ranglijst – er deden 152 ondernemingen mee afkomstig uit tien branches – eindigde de premium sportautoproducent met 893 punten op de eerste plaats, vóór BMW (853 punten) en Audi (850). De plaatsen vier tot en met tien worden respectievelijk ingenomen door Adidas, Google, Miele, Coca-Cola, Deutsche Lufthansa, Hugo Boss en Nokia.



Volkswagen, waar Porsche een belang in heeft van bijna 31 procent, stijgt op de ranglijst van plaats 76 naar 26 en is daarmee een van de ondernemingen met de grootste positieve imago-ontwikkeling in de afgelopen twee jaar.